Alternate Text

Din version af [[BrowserName]] er forældet, og nogle funktioner på siden virker muligvis ikke korrekt. Vi anbefaler, at du bruger den seneste version af Google Chrome

Ignorér / luk

Momsregistrering

De fleste virksomheder i Danmark skal registreres for moms. Her kan du læse om, hvad momsregistrering er, og hvordan din virksomhed får et momsnummer. Du kan med Legal Desk også nemt starte din egen virksomhed og lade os stå for momsregistreringen, hvis du ønsker det.

Hos LegalDesk

Pris: 699 kr.

Hos Legal Desk

Tidsforbrug

10 - 15 min.

I reelt tidsforbrug

Traditionel advokat

Spar 4.000 kr.

Ift. traditionel advokat

Hos LegalDesk

699 kr.

Start nu
Hos LegalDesk

Pris: 699 kr.

Hos Legal Desk

Tidsforbrug

10 - 15 min.

I reelt tidsforbrug

Traditionel advokat

Spar 4.000 kr.

Ift. traditionel advokat

Hvad betyder momsregistrering?

Når en virksomhed bliver registreret hos Erhvervsstyrelsen, og får tildelt et momsnummer, er der tale om momsregistrering. Moms er en betegnelse for  meromsætningsafgift eller merværdiafgift og de fleste virksomheder skal registreres for moms.

Hvordan får jeg et momsnummer?

Du kan kun få et momsnummer, hvis du har en virksomhed, der bliver momsregistreret. Du kan altså ikke få et momsnummer uden at have en virksomhed. Det er udelukkende Erhvervsstyrelsen, der tildeler momsnumre til virksomheder - enten ved selskabets stiftelse eller ved efterregistrering.

Hvordan ved jeg, om min virksomhed skal momsregistreres?

Hvis din virksomhed omsætter for over 50.000 kr. inden for en 12-måneders periode, skal virksomheden momsregistreres.

Derudover er det kun få brancher, som er fritaget for moms, og som i stedet skal registreres for lønsumsafgift. Hvis nedenstående er gældende for din virksomhed, skal den sandsynligvis momsregistreres:

  • Transporterer, opbevarer, fremstiller, bearbejder eller udlejer varer

  • Vedligeholder, bygger, projekterer eller reparerer fast ejendom

  • Sælger ydelser i forbindelse med eksempelvis rådgivning, vurdering, rejser, it, servering, reklame, forlystelser eller arbejdsudleje

Hvis ovenstående forhold ikke gælder for din virksomhed, skal virksomheden sandsynligvis registreres for lønsumsafgift i stedet. Ligesom med momsregistrering, tilbyder vi også, at registrerer din virksomhed for lønsumsafgift, når du opretter din virksomhed gennem Legal Desk.

Sådan virker Legal Desk

video

Start enkeltmandsvirksomhed

Start ApS eller A/S

Opret din virksomhed gennem Legal Desk

Når du opretter din virksomhed gennem Legal Desk, tilbyder vi at sørge for alle de praktiske foranstaltninger. Dette omfatter at sende din virksomhed til registrering hos Erhvervsstyrelsen (både for moms eller lønsumsafgift), og at sørge for bekræftelse af selskabskapitalen, hvis du enten stifter et ApS eller et A/SNår du udfylder formularen, vælger du, om du ønsker selv at stå for disse forhold, eller om Legal Desk skal varetage registrering og bekræftelse.

Hvis du vælger Legal Desk Registreringsservice, sender vi dit selskab til registrering hos Erhvervsstyrelsen inden for 24 timer, hvis du indgiver din bestilling på hverdage. Du vil typisk modtage dit CVR-nummer yderligere 24 timer herefter, og så har du din gyldige virksomhed.

Når du har udfyldt formularen og betalt, modtager du dine dokumenter med det samme. Dokumenterne skal underskrives af samtlige ejere (stiftere), hvilket kan gøres med NemID, så der hverken er behov for at printe eller scanne.

Er du i tvivl om, hvilken type selskab du skal stifte, kan du læse mere om de forskellige virksomhedstyper her.
 

Legaldesk Process For Selskabsstiftelse 19 03 2019

 

Samlet pris for selskabsstiftelse med registreringsservice:

Legaldesk Registreringsservice 20012020 Beskaaret

Vil du vide mere, ring på
+45 9387 7889 eller fang os på
kontakt@legaldesk.dk

Business
Borsen
Ekstra Bladet
Politiken
Leder

Dokumenter Privat

Dokumenter Erhverv