Support har åbent man. - tors. kl. 09.00 - 16.30. Fredag kl. 09.00 - 16.00 | kontakt@legaldesk.dk | Tlf. 93 87 78 89
Alternate Text

Din version af [[BrowserName]] er forældet, og nogle funktioner på siden virker muligvis ikke korrekt. Vi anbefaler, at du bruger den seneste version af Google Chrome

Ignorér / luk
Selskabsstiftelse
dit dokument oprettes ...
10-15
Det tager 10-15 i reelt tidsforbrug

Momsregistrering

De fleste virksomheder i Danmark skal registreres for moms. Her kan du læse om, hvad momsregistrering er, og hvordan din virksomhed får et momsnummer. Du kan med Legal Desk også nemt starte din egen virksomhed og lade os stå for momsregistreringen.

Hos LegalDesk

Pris: 1.749,-

Ekskl. moms

Traditionel advokat

Spar 4.000,-

Ift. traditionel advokat

Tidsforbrug

10-15 min.

Indholdsfortegnelse

Hvad betyder momsregistrering?

Når en virksomhed bliver registreret hos Erhvervsstyrelsen, og får tildelt et momsnummer, er der tale om momsregistrering. Moms er en betegnelse for  meromsætningsafgift eller merværdiafgift og de fleste virksomheder skal registreres for moms.

Hvordan får jeg et momsnummer?

Du kan kun få et momsnummer, hvis du har en virksomhed, der bliver momsregistreret. Du kan altså ikke få et momsnummer uden at have en virksomhed. Det er udelukkende Erhvervsstyrelsen, der tildeler momsnumre til virksomheder - enten ved selskabets stiftelse eller ved efterregistrering.

Hvordan bliver jeg momsregistreret?

Før du kan indberette moms, skal du være ejer af en virksomhed, som er momsregistreret. Du kan momsregistrere din virksomhed på Virk.dk. Her skal du ændre virksomheden, så den fremover bliver momsregistreret. For at kunne ændre virksomheden, skal du bruge virksomhedens NemID.

Hvordan ved jeg, om min virksomhed skal momsregistreres?

Hvis din virksomhed omsætter for over 50.000 kr. inden for en 12-måneders periode, skal virksomheden momsregistreres.

Derudover er det kun få brancher, som er fritaget for moms, og som i stedet skal registreres for lønsumsafgift. Hvis nedenstående er gældende for din virksomhed, skal den sandsynligvis momsregistreres:

  • Transporterer, opbevarer, fremstiller, bearbejder eller udlejer varer

  • Vedligeholder, bygger, projekterer eller reparerer fast ejendom

  • Sælger ydelser i forbindelse med eksempelvis rådgivning, vurdering, rejser, it, servering, reklame, forlystelser eller arbejdsudleje

Hvis ovenstående forhold ikke gælder for din virksomhed, skal virksomheden sandsynligvis registreres for lønsumsafgift i stedet. Ligesom med momsregistrering, tilbyder vi også, at registrerer din virksomhed for lønsumsafgift, når du opretter din virksomhed gennem Legal Desk.

Sådan virker Legal Desk

Opret din virksomhed gennem Legal Desk

Når du opretter din virksomhed gennem Legal Desk, sørger vi også for at registrere din virksomhed hos Erhvervsstyrelsen, herunder registrering af moms/lønsum og import/eksport. Ligeledes sørger vi for bekræftelse af selskabskapitalen, hvis du enten stifter et ApS eller et A/S.

Når du har udfyldt formularen og betalt, modtager du dine dokumenter med det samme. Dokumenterne skal underskrives af samtlige ejere (stiftere), hvilket kan gøres med NemID, så der hverken er behov for at printe eller scanne.

Er du i tvivl om, hvilken type selskab du skal stifte, kan du læse mere om de forskellige virksomhedstyper her.

 

 

Samlet pris for selskabsstiftelse med registreringsservice:

Legaldesk Registreringsservice 20012020 Beskaaret

Selskabsstiftelse

Få dit CVR-nummer nemt og hurtigt

Inkl. vedtægter, ejerbog og kapitalbekræftelse

Hurtig registrering

Vi hjælper dig hele vejen

Benyttet af mere end 50.000 selvstændige

Vi stifter over 22% af landets anpartsselskaber

Kun 1.749,-

Ekskl. moms

Opret selskab nu

Spar 4.000,- ift. traditionel advokat

Ekskl. obligatorisk gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670,-