28. juni 2024
Følgende handelsbetingelser (herefter kaldet "Handelsbetingelserne") gælder for brugen af virtuel adresse-service (herefter kaldet “Servicen”) udbudt af LegalDesk.dk ApS (herefter kaldet "LegalDesk") på hjemmesiden www.legaldesk.dk (herefter kaldet "Platformen"). Handelsbetingelserne er således gældende for alle brugere (herefter “Brugeren”), der vælger at benytte sig af Servicen.
1. SERVICEN
1.1. Servicen giver mulighed for at få sin virksomhedsadresse registreret på adressen Njalsgade 21F, 2. sal. 2300 København S (herefter kaldet “Adressen”). Herudover vil LegalDesk stå for administration af post på denne adresse.
1.2. Når en virksomhed benytter Servicen, vil deres adresse blive en c/o adresse og vil altså se således ud:
[Dit virksomhedsnavn]
c/o Legaldesk.dk ApS
Njalsgade 21F, 2. sal
2300 København S
1.3. LegalDesk scanner al indkommende post en gang om ugen (hver tirsdag) og sender brugeren elektroniske kopier via e-mail på den mailadresse, der er registreret på Platformen. Denne service inkluderer ikke reklamer, magasiner, tidsskrifter og lign, som ikke bliver modtaget eller opbevaret. Det er Brugerens ansvar, at Brugerens adresse oplysninger og email altid er korrekte og opdaterede.
1.4. Servicen omfatter ikke modtagelse af pakker på Adressen. Såfremt pakker alligevel skulle blive sendt til Adressen, vil håndteringen af disse være forbundet med et gebyr på 100 kr. pr. pakke. Pakken vil enten kunne afhentes på Adressen efter forudgående aftale eller blive videresendt til en adresse efter brugerens eget valg, og omkostningerne hertil påhviler Brugeren. Senest 30 dage efter at notifikation om modtagelse af en pakke er sendt til Brugeren, skal Brugeren have afhentet pakken eller indgået aftale om videresendelse til en af Brugeren angivet adresse. Såfremt Brugeren ikke overholder ovennævnte frist, forbeholder LegalDesk sig ret til at bortskaffe pakken.
1.5. LegalDesk forbeholder sig retten til at nægte modtagelse af visse pakker, herunder men ikke begrænset til:
a) Pakker som formodes at have et ulovligt indhold.
b) Pakker som lugter eller lækker.
c) Pakker som er meget store eller tunge.
1.6. LegalDesk forbeholder sig retten til at afvise visse Brugere uden forklaring eller begrundelse. LegalDesk kan nægte at acceptere en kundes anmodning om abonnement på tjenesten, herunder men ikke begrænset til tilfælde hvor LegalDesk vurderer, at Brugerens hensigt med tjenesten ikke er i overensstemmelse med LegalDesks interne politikker eller lovgivningen.
1.7. Brugeren er forpligtet til straks at meddele følgende ændringer:
a) Ændringer i ejerkredsen
b) Ændringer i ledelsen
c) Ændring af hjemstedsadresse
d) Ændring af kontaktoplysninger.
Meddelelser om disse ændringer skal sendes til kontakt@legaldesk.dk, og det er kundens ansvar at sikre, at LegalDesk altid har opdaterede og korrekte oplysninger.
1.8. LegalDesk forbeholder sig retten til at ændre Handelsbetingelserne. Enhver ændring i Handelsbetingelserne vil blive meddelt Brugeren pr. mail og vil træde i kraft tidligst en måned efter meddelelse.
2. ADGANG OG OPHOLD
2.1. Servicen har til formål at tjene som en postadresse og til adresseregistrering hos offentlige myndigheder såsom Erhvervsstyrelsen.
2.2. Servicen giver mulighed for at leje en kontorplads ved forudgående aftale. Prisen for leje af kontorpladser er DKK 499 ekskl. moms pr. time. Alle anmodninger om leje skal sendes til kontakt@legaldesk.dk senest 4 uger før den ønskede brug. Leje af kontorpladser er først accepteret, når LegalDesk skriftligt har bekræftet anmodningen. LegalDesk forbeholder sig retten til at afvise anmodninger om leje af kontorpladser efter eget skøn.
2.3. Ophold, arbejde, produktion eller lignende aktiviteter, udover leje af kontorplads nævnt i punkt 2.2 er ikke tilladt på Adressen. Adgangen til Adressen er begrænset til evt. modtagelse af pakker som angivet i punkt 1.3.
2.4. Brugeren accepterer ved indgåelse af Handelsbetingelser, at disse ikke giver Brugeren nogen lejerettigheder, brugsrettigheder, eller andre rettigheder over Adressen ud over hvad der er angivet i punkterne 2.1-2.2.
3. PRIS OG BETALING
3.1. Betalingen for Servicen forfalder første gang ved indgåelsen af aftale om brug af Servicen. Efterfølgende betalinger betales hver 30. dag forud.
4. OPSIGELSE
4.1. Servicen løber indtil den bliver opsagt af en af parterne. Servicen kan til enhver tid opsiges af begge parter og opsigelsen vil træde i kraft den 1. hverdag efter modtagelsen af opsigelsen. En opsigelse fra Brugerens side er kun gyldig, hvis den sendes skriftligt til virtuelt-kontor@legaldesk.dk og indeholder en udfyldt opsigelsesblanket. Opsigelsesblanketten kan findes her.
4.2. Brugeren er ikke berettiget delvis refundering, hvis opsigelsen falder i en betalingsperiode.
4.3. LegalDesk kan bringe en aftale til øjeblikkeligt ophør ved at give Brugeren besked herom hvis:
4.3.1. Brugeren misligholder Handelsbetingelserne.
4.3.2. Brugeren bliver insolvent, Brugerens selskab får afsagt konkursdekret, eller Brugerens selskab bliver taget under tvangsopløsning.
4.3.3. Brugeren overtræder gældende lovgivning eller retsforskrifter med hensyn til Brugerens virksomheds adfærd.
4.3.4. Hvis LegalDesk bliver underrettet af en offentlig myndighed, eller anden lovgivende instans, om at der er begrundet mistanke om, at Brugeren udøver kriminelle aktiviteter eller andre aktiviteter som er uforenelig med gældende lovgivning.
5. MISLIGHOLDELSE
Manglende betaling eller misligholdelse af aftalen i øvrigt medfører at LegalDesk opsiger samarbejdet, hvorved brugerens firmaadresse bliver fjernet fra Adressen.
6. UOVERDRAGELIGHED
Rettigheder og forpligtelser i henhold til Handelsbetingelserne er uoverdragelige.
7. ANSVAR
7.1. Det er op til Brugeren at sikre, at anvendelsen af Servicen ikke er uforenelig med Brugerens selskabs formål eller driften af samme.
7.2. LegalDesk påtager sig ansvaret for direkte skader, der måtte opstå, som følge af LegalDesks uagtsomme eller forsættelige handlinger eller undladelser ved levering af Servicen. LegalDesks erstatningsansvar kan dog samlet maksimalt udgøre DKK 100.000.
7.3. LegalDesk påtager sig intet ansvar for indirekte, hændelige, særlige, eller følgeskader, herunder tab af fortjeneste, omsætning, goodwill, eller data, der måtte opstå som følge af brugen eller manglende evne til at bruge Servicen.
7.4. LegalDesk fraskriver sig ethvert ansvar for skader, tab eller forstyrrelser forårsaget af force majeure-hændelser eller andre begivenheder uden for vores rimelige kontrol, herunder men ikke begrænset til, naturkatastrofer, strejker, tekniske fejl eller svigt i tredjepartsleverandørers tjenester.
8. BEHANDLING AF PERSONOPLYSNING
8.1. LegalDesk behandler personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordning og databeskyttelsesloven. Læs nærmere om håndtering af personoplysninger i LegalDesks Persondatapolitik her.
8.2. Da Servicen er omfattet af hvidvaskloven, er LegalDesk forpligtet til at behandle dine personoplysninger i overensstemmelse med hvidvaskloven. Behandlingen af dine persondata er nødvendigt af hensyn til en retlig forpligtelse. Klik her for at få indsigt i hvordan dine persondata bliver behandlet i overensstemmelse med hvidvaskloven.
9. LOVVALG OG VÆRNETING
9.1. Enhver tvist, der måtte udspringe af Servicen eller heraf følgende tvister, herunder Handelsbetingelsernes omfang eller gyldighed, er underlagt dansk ret og danske domstoles enekompetence. Enhver tvist eller uenighed vil blive afgjort ved Københavns Byret som det valgte værneting.