Alternate Text

Din version af [[BrowserName]] er forældet, og nogle funktioner på siden virker muligvis ikke korrekt. Vi anbefaler, at du bruger den seneste version af Google Chrome

Ignorér / luk

Hvor lang tid tager det at få et CVR-nummer?

Når du registrerer din virksomhed, modtager du først dit CVR-nummer, når registreringen er gået igennem hos Erhvervsstyrelsen. Der er stor forskel på ventetiden afhængig af hvilken virksomhedstype, der registreres. Læs mere om den forventede ventetid for de forskellige virksomheder i denne artikel.

Hos LegalDesk

Pris: 1.198 kr.

Hos Legal Desk

Tidsforbrug

10 - 15 min.

I reelt tidsforbrug

Traditionel advokat

Spar 4.000 kr.

Ift. traditionel advokat

Hvad er et CVR-nummer?

Et CVR-nummer svarer til et CPR-nummer for virksomheder. Du skal have et CVR-nummer, uanset hvilken virksomhedstype, der er tale om. Typiske eksempler på virksomhedstyper er enkeltmandsvirksomheder, anpartsselskaber og aktieselskaber. For at få et CVR-nummer skal dit selskab registreres hos Erhvervsstyrelsen i Det Centrale Virksomhedsregister (heraf forkortelsen “CVR”). CVR-nummeret er unikt og består af 8 cifre, som skal bruges i alle sammenhænge såsom i kontakt med offentlige myndigheder, kunder, fakturering, leverandører, samarbejdspartnere, SKAT osv.

Når din virksomhed har et CVR-nummer, fremgår det offentligt i CVR-registreret med oplysninger om dens navn, adresse, branchekode, størrelse, antal ansatte osv, som alle har adgang til via Virk.dk

Se hvordan Legal Desk virker. Artiklen fortsætter under videoen.

video

Hvor lang tid tager det at få et CVR-nummer?

Efter at du har registreret din virksomhed på Virk.dk, skal du vente på, at registreringen bliver behandlet. Du kan ikke drive virksomhed før, at behandlingen er overstået. Behandlingstiden afhænger af hvilken virksomhed, der er tale om.

Er der tale om en enkeltmandsvirksomhed, kan der gå op til 14 dage, før du modtager dit CVR-nummer.

Er det derimod et kapitalselskab (ApS eller A/S), er sagsbehandlingstiden typisk kun 24 timer fra, at du har indgivet din registrering. 

Stift dit selskab med Legal Desk

Når du skal stifte dit eget selskab, er der meget papirarbejde, som skal ordnes. Det kan du lade os klare for dig, så du kan bruge tid på det, der er vigtigt. Dermed kan du også være sikker på, at alting er, som det skal være.

Du kommer i gang ved at udfylde vores online formular, hvorefter du får adgang til dine selskabsdokumenter, så snart du har betalt. Dokumenterne vil nu være klar til underskrift via NemID (Læs mere om, hvordan dette gøres her) af dig og eventuelle øvrige stiftere, så selskabet kan blive gyldigt.

Når dokumenterne er underskrevet, sørger Legal Desk for registrering hos Erhvervsstyrelsen samt bekræftelse af selskabskapital.

Legaldesk Registreringsservice 20012020 Beskaaret